Archiv:

Informace pro OSVČ

Informace pro OSVČ

2.4.2020 více zde

Aktuální informace pro OSVČ - „ošetřovné“ na děti mladší 13 let.

Osobní doklady a řidičské průkazy propadlé po 1. březnu 2020 mohou lidé dál používat

Osobní doklady a řidičské průkazy propadlé po 1. březnu 2020 mohou lidé dál používat

25.3.2020 více zde

Doklady totožnosti propadlé po 1. březnu a řidičské průkazy, kterým skončila platnost v době nouzového stavu, mohou lidé dál používat.

Stanovisko Ministerstva vnitra k posuzování prokazování totožnosti občanským průkazem, cestovním pasem a řidičským průkazem v době nouzového stavu (vyhlášeného Usnesením vlády č. 194 ze dne 12. března 2020), pro územní České republiky z důvodu ohrožení zdraví v souvislosti s prokázáním výskytu koronaviru na území České republiky).

ODPADY - COVID-19

ODPADY - COVID-19

23.3.2020

Doporučujeme Vám věnovat pozornost stanovisku Státního zdravotního ústavu k nakládání s odpadem v době epidemie COVID-19 a sdělení MŽP k nakládání s ochrannými rouškami. Pro obce i odpadové firmy je důležité především, že domácnosti v karanténě (nebo domácnosti s potvrzeným onemocněním COVID-19) by měly svůj veškerý odpad (včetně použitých roušek a kapesníků) ukládat do pytlů a zavázané pytle odkládat výhradně do směsného komunálního odpadu. Pro domácnosti, které nejsou v karanténě nebo nejsou přímo infekční se nic, ani v třídění odpadů, nemění.

Stanovisko SZÚ:
http://www.szu.cz/tema/prevence/stanovisko-narodniho-referencniho-centra-pro-hygienu-pudy-a-1

Doporučení MŽP:
https://www.mzp.cz/cz/news_20201903-Doporuceni-pro-nakladani-pouzitymi-osobnimi-ochrannymi-pomuckami

 

Odbor komunálních věcí

Rozhodnutí hejtmana Ústeckého kraje

Hejtman Ústeckého kraje rozhodl o okamžitém poskytnutí věcných prostředků v podobě ochranných roušek a dalšího ochranného a zdravotnického materiálu, zabaveného v Lovosicích, určil školská zařízení zajišťující nezbytný provoz a vydal regulaci v dopravě.

ROUŠKY - MATERIÁL

ROUŠKY - MATERIÁL

19.3.2020 více zde

Prosíme všechny, kdo mají doma čisté, nepotřebné bavlněné látky, bavlněné tkaniny, nitě, kloboučkové gumičky o jejich distribuci na podatelnu městského úřadu.Šijeme zde roušky pro veřejnost, nemocnici, seniory, pro poskytovatele sociálních služeb. Roušky budou průběžně distribuovány. Tímto pomůžete dobré věci. Vážíme si Vaší pomoci. Děkujeme.

Roušky pro občany

Roušky pro občany

19.3.2020

Město Rumburk nabízí roušky občanům, v prvé řadě seniorům, kteří nemají možnost se k nim jinak dostat. Na městském úřadě byly určeny dvě pracovnice, kterým se občané mohou o roušky hlásit. Konkrétně Markéta Suchá (marketa.sucha@rumburk.cz, 702 233 772), Jana Walderová (jana.walderova@rumburk.cz, 702 233 672), Petra Zbončáková (702 233 597) a Kristýna Machová(728 991 436). Lidé je mohou kontaktovat na uvedených e-mailech a telefonních číslech v době od 8.00 do 17.00 hodin. Pracovnice požadavky lidí zaevidují a roušky budou dále předány dobrovolníkům z komunitního spolku CEDR, kteří je budou občanům distribuovat.

ZMĚNA HRANIČNÍHO PŘECHODU

ZMĚNA HRANIČNÍHO PŘECHODU

16.3.2020 PřílohaPDF

Vzhledem ke změně Opatření obecné povahy týkající se změny hraničního přechodu Jiříkov - Neugersdorf na přechod Rumburk - Neugersdorf upozorňujeme občany, překračující hranici za prací, že od 17.03.2020 od 5:00 je třeba používat nový hraniční přechod na silnici I/9.

16.3.2020

Od pondělí 16. 3. 2020 budou pracoviště Finanční správy přístupná pro veřejnost v rozsahu úředních hodin podatelen. Kontakt s veřejností bude probíhat v prostorách určených správcem daně (finančním úřadem, územním pracovištěm). Omezen bude i provoz pokladen. Konkrétní informace podá místně příslušný finanční úřad. Finanční správa doporučuje hradit daně bezhotovostně - přehled příslušných čísel účtů jednotlivých finančních úřadů. Finanční správa ruší výjezdy pracovníků do obcí i původně ohlášené rozšířené úřední hodiny finančních úřadů, které byly plánovány na období 23. 3. - 1. 4. 2020. Tato omezení však budou veřejnosti kompenzována chystanými opatřeními Ministerstva financí. Dočasně bude omezen i provoz pracovišť v tzv. "optimalizovaném režimu 2+2". Finanční správa proto začne jednat se starosty o možném umístění schránek finančních úřadů, do kterých budou moci poplatníci vhazovat v zalepených obálkách svá podání např. vyplněná daňová přiznání, která tímto budou platně podaná. Finanční správa doporučuje ke komunikaci se správcem daně využívat dálkové formy komunikace. Podrobnosti k provozu daného pracoviště a telefonní linku nalezne veřejnost na příslušné stránce finančního úřadu. Pro účely poskytování informací k aktuální situaci zřizuje Finanční správa infolinku 224 041 111, která bude v provozu v pracovních dnech. Tato rozhodnutí jsou v souladu s opatřeními, která mají minimalizovat riziko přenosu nemoci mezi občany. "Snažíme se najít takový model, který v aktuální situaci umožní i nadále veřejnosti komunikovat se správcem daně," dodává generální ředitelka Finanční správy Tatjana Richterová.