Základní informace k životní situaci
Prostřednictvím agend ISDS na Czech POINTu lze na těchto kontaktních místech zajistit:
Kdo je oprávněn v této věci jednat/podat žádost apod.
Žádost podává žadatel osobně. V případě, že za žadatele podává žádost jiná osoba, předkládá plnou moc žadatele s úředně ověřeným podpisem.
Podmínky a postup řešení životní situace
Osoba, která na pracovišti Czech POINT o výpis žádá, musí mít platný doklad totožnosti ( občanský průkaz, cestovní pas, průkaz o povolení pobytu cizince, apod.).
Jakým způsobem zahájit řešení životní situace?
Zažádáním na Městském úřadu Rumburk, odbor civilně a dopravně správní a obecní živnostenský úřad, evidence obyvatel, Rumburk 1, Třída 9. května 1366/48, dveře č. B15 nebo obecní živnostenský úřad, dveře č. C412.
Ve které instituci životní situaci řešit?
Na pracovišti Czech Point na Městském úřadu Rumburk, odbor civilně a dopravně správní a obecní živnostenský úřad, evidence obyvatel, Rumburk 1, Třída 9. května 1366/48, dveře č. B15 nebo obecní živnostenský úřad, dveře č. C412.
Kde, s kým a kdy situaci řešit?
Městský úřad Rumburk, Třída 9. května 1366/48
Odbor civilně a dopravně správní a obecní živnostenský úřad
Czech POINT – dveře č. B15
Adámková Lucie – Tel.: 412 356 260, e-mail lucie.adamkova@rumburk.cz
Vélová Aneta – Tel.: 412 356 252, e-mail aneta.velova@rumburk.cz
Czech PONT – dveře č.C412
Hoke Martina – Tel.: 412 356 283, e-mail martina.hoke@rumburk.cz
Jansová Jana – Tel.: 412 356 277, e-mail jana.jansova@rumburk.cz
Bc. Rokosová Dana – Tel.: 412 356 319, e.mail dana.rokosova@rumburk.cz
Po a St: 08:00 - 12:00 a 12:30 - 17:00, Pá : 08:00 – 11:00, ostatní dny po telefonické domluvě
Jaké jsou potřebné formuláře a kde jsou k dispozici?
Totožnost žadatele se ověřuje podle originálu platného osobního průkazu (občanský průkaz, cestovní pas, průkaz o povolení pobytu cizince, apod.), opatřeného fotografií. V případě, že za žadatele podává žádost jiná osoba, předkládá tato osoba úředně ověřenou plnou moc. Elektronický formulář vyplní pracovník Czech POINTu.
Jaké jsou správní poplatky a jak je lze uhradit?
Činnosti v rámci informačního systému datových schránek jsou prováděny zdarma. Zpoplatněna je pouze opakované vydání přístupových údajů (formulář žádosti o zneplatnění automaticky doplňuje výši poplatku), které stojí 200,- Kč.
Správní poplatek se hradí na pracovišti Czech POINT v hotovosti nebo bezhotovostně platební kartou.
Jaké jsou lhůty pro vyřízení?
Datová schránka bude zřízena do tří dnů. Žadatel obdrží přístupové údaje na e-mail, který uvede v žádosti.
Ke zneplatnění stávajících přístupových údajů dojde okamžitě, poté bude automaticky odeslán e-mail s odkazem na aktivační portál, kde dojde k vygenerování nových přístupových údajů.
Podle kterého právního předpisu se postupuje?
Zákon č. 300/2008 Sb., o elektronických úkonech a autorizované konverzi dokumentů
Jaké jsou opravné prostředky a jak se uplatňují?
Nejsou stanoveny.
Jaké sankce mohou být uplatněny v případě nedodržení povinností?
Nejsou stanoveny.
Za správnost popisu řešení životní situace odpovídá
Odbor civilně a dopravně správní a obecní živnostenský úřad.
Bližší informace a seznam Czech POINTů naleznete na oficiálních stránkách www.czechpoint.cz
Popis je zpracován podle právního stavu ke dni
21.10.2019